17. 8. 2009

8. – 9. 8. 2009 Bryce Canyon National Park (Utah)

Odpoledne dorážíme do Bryce Canyon National Park (vstup $25, platí roční pas). Jsme mile překvapeni, že většina kempů má volno. Zakempováváme tedy v kempu asi 3 míle před parkem, který má sprchy, wifi, vyhřívaný i studený bazén a hlavně pračky, které už docela potřebujeme.

Před západem slunce vyrážíme do parku, který je známý díky tzv. Hoodoos. Jedná se o zvětralý kaňon, ve kterém jako tisíce vojáků stojí skoro stejné kusy skalních sloupů. Pohlednice nelhali a pohled do udolí je opravdu nádherný. Po západu ještě objíždíme pár vyhlídek, abychom zjistili, která bude nejlepší na východ slunce a odjíždíme zpět do kempu, kde ještě využíváme vyhřívaného bazénu. Bohužel 40 °C jako Miette Hot Springs nemá, ale i tak je to příjemné. Adam s Ivetou po bazénu vyrážejí fotit hvězdy, které jsou nad kaňonem nádherně vidět.

Ráno se probouzíme ho zimy a rychle balíme stany, abychom stihli východ slunce. Noc byla opravdu chladná, a tak z Honzových plavek, které si nechal sušit na stanu, je kus ledu. Na východ slunce jsme zvolili Bryce Point a přicházíme (snad poprvé) právě včas na akci. Slunce asi po 3 minutách začíná nádherně osvětlovat údolí. Za ranního světla objíždíme znovu všechny vyhlídky. Veverky jsou tu opravdu ochočené, a tak když si Iveta klekne s foťákem, aby je lépe vyfotila, běží k objektivu a myslí si, že dostanou něco dobrého. Ještě než začne pořádně pálit sluníčko, vyrážíme na 3 míle dlouhou procházku, která začíná nahoře na hraně kaňonu (rim), vede dolů do údolí a končí na protějším rimu (klesání a následné stoupání asi 177 metrů). Cesta dolů je nádherná, takže skoro za každou zastávkou fotíme. V údolí máme na výběr dvě cesty, volíme tu delší a doufáme, že stoupání nahoru tedy nebude tak prudké. Procházíme skrz skály už je před námi jen cesta nahoru, která je bohužel dost klikatá a strmá, ale zato člověk alespoň vidí, kam až se musí doškrábat. Cestu jsme zvládli rychleji, než jsme předpokládali, takže ještě jednou zajíždíme na Inspiration Point, který ráno nebyl celý osvětlený a vyrážíme do dalšího parku.