7. 7. 2009

25.-28.6. 2009 Let do New Yorku, New York

Po roce opět vyrážíme na cesty. Tentokráté Adam, Iveta a Honza. Anton se k nám přídá až v San Francisku. Letíme nejdříve do Londýna. Vše probíhá téměř na čas, takže v půl sedmé večer nasedáme do letadla, které nás doveze až do New Yorku. Po večeři (na výběr byl beef pie a nebo kuře, takže oproti korejcům výrazné polepšení) kluci vybírají, který z filmů si následujích 7 hodin letu pustí na televizi před sedadlem. Iveta bere klapky na oči a hurá na kutě.
Konečně jsme v New Yorku, bereme na letišti taxika a honem spát na hotel. Taxikář evidentně má v plánu ještě hodně kšeftů, takže se s naší jízdou vůbec nemazlí. Bere to skrz odstavné pruhy, červenou taky moc neřeší. Po hodině jizdy, kdy už je Iveta skoro zelená, jsme u hotelu. Bohužel v našem pokoji je nějaká závada, takže bereme kufry a pán z recepce se nám snaží asi 10 minut stopnou taxika. V půl 12 se konečně dostáváme do postele.
Posun působí, takže jsme vzhůru asi už někdy v 6 hodin ráno. Budíme Honzu, balíme a jedeme opět do prvního hotelu, abychom si tam alespoň nechali zavazadla. Máme totiž od 10 dopoledne zaplacenou plavbu na Ellis Island (tam přistávaly lodě s emigranty) a na Sochu Svobody ($12 za osobu + zadarmo dostáváme lístek přímo na podstavec, který byl po netu už vyprodaný). Na Sochu je neskutečně dlouhá fronta, a když už si po asi 40 minutách stání myslíme, že ji máme za sebou a dostaneme se k pánovi, co štípá lístky, zjišťujeme, že nás čeká ještě jedna. Po další půl hodině se dostáváme ke kontrole, kdy si musíme stoupnout do bezpečnostních rámů, a cosi na nás stříkají. Ale teď už hurá na sochu. Máme trochu zataženo a chvílemi prší, ale je teplo. Odpoledne vyrážíme do Groud Zero – místo, kde stálo WTC (Dvojčata) a Trinity Church. Večer kluci chtějí vyrazit do kina na Tranformers 2, ale nějak to nevyjde (vlastně ani další dny, takže si na to musí ještě chvíli počkat). Tak jdeme alespon fotit večerní New York.

Druhý den kupujeme celodenní lístek na metro ($7,5; druhý den už ho zdražili na $8,25) a jedeme na Wall Street, Brooklin Bridge, námořní loď Interpid, ve které se nachází muzeum ($19,5). Na večer máme koupené listky na okružní plavbu kolem Manhattonu. Kvůli počasí je ale zrušena, i když byl jen takovy menší vítr. Tak jedeme do Katedrály Svatého Patrika – největší katolické katedrály v USA. V pul osmé večer jdeme na Empire State Building ($22), odkud je výhled na celé město. Západ samozřejmě nestíháme, jelikož opět uvízneme něco přes hodinu ve frotně, nejdříve na jeden výtah pak na druhý výtah, který nás vyveze až do 86. patra. Dostáváme se nahoru až po setmění, ale o to kouzelnější je pozorovat osvětlené budovy a jejich kopule a neonové silnice.

Třetí den se jdeme podívat na Time Square, Pátou a Sedmou Avenue. Všude jsou uzavírky a kolem chodníků zátarasy, tak čekáme co se bude dít. Máme štěstí, za chvíli tu prochází průvod gayů a lesbiček. Průvod by nebyl tak dlouhý, kdyby nenásledovaly průvody s reklamními transparenty na cokoliv. Dokonce i kandidát na senátora se připojil se svou kampaní. Prostě snadná reklama v centru New Yorku :). Vypadá, že průvod je nekonečný, tak po pár fotečkách a ukořistění nálepek a placek razíme dál na oběd v central parku. Kupujeme k obědu pizzu, na ulici dostáváme zadarmo nějaké energy drinky a jdeme jíst. Po obědě jedeme ještě do hotelu nabít baterii do fotáku a opět narážíme na další část průvodu. Už se nedivím, že měli s sebou i občerstvení a vodu, když jsou přes půlku New Yorku.

Navečer se opět vydáváme zkusit, zda opět plavba nebyla zrušena. Tentokráté máme štěstí a na loď se dostáváme a vyplouváme na 70 minutovou okružní plavbu ($12). Je vidět krásně celé pobřeží, znovu Socha Svobody, Finanční centrum, Brooklinský most.