12. 7. 2009

2. – 7. 7. 2009 San Francisko

Po půldenní jízdě autem se rozhodneme zakempit v autě na odstavném parkovišti. Vybíráme si zapadlé místo, které vede k vyhlídce a nesvítí tam lampy, a usínáme. Asi kolem půl druhé ráno nás vzbudí světlo, které míří přímo na naše obličeje a snaží se na nás mluvit. Je to policejní kontrola. Téměr v polospánku jim vylíčíme (resp. Adam vylíčí, ostatní stále neví, co se děje), co a proč tam děláme. Posílájí nás na dolní parkoviště, kde už nám dělají společnost i další auta. Máme to asi ještě něco přes hodinu na letiště, tak vstáváme asi v pul 4 a vyřážíme. Je hrozný slejvák a téměr není vidět na cestu. Chvíli bloudíme po New Yorských mostech, ale nakonec podle plánu dorážíme na letiště. Palubní lístky už máme vytištěné z hotelu, takže jen odbavujeme zavazadla a stoupáme do fronty na bezpečnostní kontrolu. Bohužel si stoupáme do nějaké zpomalené a to co vedle trvá minutu tady trvá pět. Navíc Ivetin batoh se nějak nelíbí místní Juanitě (evidentně připlula na voru z Kuby o týden dříve než my :) a jde znova na kontrolu, díky tomu skoro nestíháme letadlo (dobíháme skoro zavřenými dveřmi). Ale nakonec vše v pohodě a odlétáme do San Francisca, kde v pořádku za 5 a půl hodiny přistáváme (letíme nějakým novým letadlem, které krom toho, že má na palubě přístup na net pomocí WiFi, má také možnost chatu s ostatními spolucestujícími a několik her (Doom) v televizkách na sedadlech před sebou – perlička, chtěl jsem na Applu – Mac Book Air – zpracovávat fotky, ale bohužel touchpad odmítal pracovat (kurzor různě skákal a nechtěl poslouchat), takže to tak vypadá, že MacBook Air není v „air“ moc použitelný:) a po třech hodinách i náš poslední člen výpravy Anton.
Taxíkem se vydáváme na hotel (Holiday Inn), platíme $45 což je levnější než městská doprava. Na věčír jdeme jenom na večeři a projít se po přístavu.

Druhý den kupujeme City Pass ($59), který obsahuje vstupy na několik atrakcí v SF (pro nás hlavně zadarmo městská hromadná doprava a Cable Cary (tramvajky co jezdí nahoru a dolu jako ve filmech) a projížďka lodí zálivem). Dopoledne se jdeme podívat do místního Apple storu a koupit lístky do kina na Transformers 2 (v Imaxu za $17).

Odpoledne vyrážíme na plavbu, která nás zaveze pod most a kolem Alcatrazu. K večeři si dáváme polévku a chilly v chlebu, což je na wharfu hitem, a jdeme spát.

Další den (sobota) vyrážíme na prohlídku muzea moderního umění (MOMA), což je jeden z lístků, které máme ze City Passu. Odpoledne si půjčeme kola (Adam s Ivetou dvoukolo a kluci samostatné) a vyrážíme směrem na most. Po první výškové prémii (vystoupání na místní kopec až horu:) se v přístavu chce Adam s Ivetou vyměnit v řízení, Adam svou býčí silou urve sedlový sřoub a na dost pochroumaném kole (jak Iveta točí řídítky hýbe Adamem :) se vracíme zpět do půjčovny, kde nám půjčují kolo nové. Po hodině jsme zpět na místě, kde se nám stala nehoda a pokračujeme dále k mostu. Míjíme odbočku přímo na most a sjíždíme jenom k němu. Na něj se nám už nechce, jsme dost unaveni a tak se vracíme. Po menší disputaci s půjčovníkem kol (Adam chce, aby nám neúčtoval za tu půlhodinu co jsme strávili cestou zpět do půjčovny – úspěšně) se vracíme na hotel a připravujeme se na oslavy 4. července – Dne nezávislosti.

Ten se odehrává na přilehlých plážích a molech, všichni jsou venku, jedí, pijí a hrají. Docela zajímavá atmosféra. V 8 hodin se nacpem úplně dopředu na molo k vodě, kde je strašná zima, ale v půl desáté vše začíná. Ohromný ohňostroj, který se odehrává synchronně nad zátokou i nad Mostem. Po půl hodinové show jdeme spát.

Na neděli ráno máme koupené lístky na Alkatraz (známý z filmu Skála :). Vyšplháváme až nahoru na kopec, kde stálo vězení. Prohlídka je formou audiotour, takže dostanete sluchátka a jdete podle hlasu jednotlivými částmi vězení, do cel, díry (ta je za trest, bez světla, někdy i bez jídla), knihovny. Můžete se jít podívat i na dokument o Alkatrazu.

V pondělí jsme využili další muzeum ze City Passu – California Academy of Science. Vstáváme brzy ráno, protože nám paní, co nám pasy prodávála doporučila, abychom tam šli co nejdříve a ještě zdarma dostali omezený počet lísků na různé expozice (Planetáriu a 3D kino o životě hmyzu). Na oběd jdeme do China townu. Objednáváme si všichni nudle, ale hned jak to donesou, Antonovi se při pohledu na ně udělá špatně. Chytáme tedy nejližší Cable caru a jedeme se do hotelu sbalit a uploadnout fotky.

Druhý den ráno Adam vyráží na letiště do půjčovny pro auto. V době, kdy už má být dávno zpět na hotelu, zvoní telefon, že je stále ještě v půjčovně, a že nám sehnal o něco větší auto – pro 7 lidí. No, takže odedneška máme drobka (Dodge Grand Caravan SE). Sice se jen tak tak vejde na silnici, ale je mooc pohodlný. A můžeme vyrazit na cestu.