23. 11. 2012

Havaj: Letenky, létání a havaj


Jak jsme již psali na Havaj jsme se dostali díky nalítaným milím ve věrnostním programu OKplus za velmi příjemných 1800kč/os. Běžná cena letenky se pohybuje kolem 16k-20k což celou cestu docela nepříjemně zdražuje. Pokud tedy máte možnost využít nějaký věrnostní program, určitě se vyplatí!

Druhým krokem je pak cesta mezi ostrovy.

V podstatě se nabízí následující moznosti:
Cesta jistoty v podobě Hawaiin Airlines / Island air, oboje jsou klasické aerolinky, operující hlavní ostrovy a s relativne podobnými cenami. Nebo jít cestou dobrodružnější v podobě "low costu" Go!/Messa Airlines. Cena je o cca 20-30 dolarů nižší, služby pak...zajímavější - více dále.


U všech dopravců se pak platí 15-17 dolarů za zavazadlo. Samozřejmě se vyplatí bookovat předem, mezi ostrovy se letá témeř nonstop (6-8 letů denně od jedné společnosti jedním směrem), ale levnější letenky se vyprodají i tak relativně rychle.

Co se týče samotných letů pro lety Oahu-Big Island a Maui-Oahu volíme jistotu v podobě Hawaiin Airlines. Na internetu se dočítám, že Go! umí mít zpoždění a není výjimkou, že pokud se nevejdete do letadla, pár hodin si počkáte a jelikož čas je vzácný, nechceme riskovat a raději si připlatíme za "jistotu".
Oba dva lety pak probíhají zcela v pořádku a dokonce dostáváme napít. Letadla jsou v konfiguraci 2-3 a je možné udělat seating při nákupu letenky. Nutno podotknout, že při odletu z Oahu ma skutečně Go! na monitorech zpoždění u asi pěti letů.

Na cestě Big Island - Maui chceme být dobrodruznější a volíme pravě společnost Go! a záměrně volíme let operovaný cesnou turbo. Pokud vám přijde, že slovo cesna slyšíte pouze ze zpráv na Nově při reportážích o nehodách ultralightů máte částečně pravdu.

Naše letadlo
Ano jedná se o jedno vrtulové letadlo pro celkem až osm pasažérů. Krása je v tom, že toto v podstatě supluje vyhlídkový let. Let je směrován maximální možnou dobu podél pobřeží ve výšce cca 200 metrů. Vidíte krásně pláže, hotely, delfíny prostě super.

Moc místa tu není
Jako bonus je pak, že (alespoň na Maui a BI) neletíte z hlavního terminálu ale z tzv. commuters. Co to znamená? Nu, žádné kontroly zavazadel, rentgeny, omezení na kapaliny, TSA,... nic. Přijdete na terminál, což je budka kde vás paní zváží (tak aby mohla správně vyrovnat letadlo), piloti vám naloží zavazadla a ta samá paní co vás vážila nakonec pustí letadlo a odmávne mu odlet.

Security briefing - aneb většinu znáte z velkých letadel, tak se připoutejte a letíme!
Oproti standardnímu terminálu toto působí zvláštně. Ve chvíli kdy v 9:45 přicházíme na tento terminál s tím, ze odlet máme v 10:45, paní nás automaticky umisťuje na let v 10:15, tomu říkám rebooking. V kabině nás je nakonec šest. I když to muže znít nezcela bezpečně, je to super zážitek a určitě doručuji alespoň vyzkoušet, už kvůli vyhlídce. Pití se v tomto případě nepodává:)

A to je již Maui

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...