2. 12. 2012

Havaj: Půjčení auta na Havaji


Bez auta se na Havaji moc neobejdete. Snad jedině v Honolulu (MHD funguje, cesta je za 2,5USD a docela to jezdí. V hotelu si akorát vyzvědněte mapu a jízdní řád. "Lítačka" na pět dní pak vyjde na 25 USD).

Městská doprava mimo Oahu moc nefunguje a na chození je to všude dost daleko.
Pro rezervace využíváme společnosti http://www.carrentalhawaii.com, která za ceny nižší než přímo u jednotlivých půjčoven zajistí rezervaci u "named-brand" společností (my jsme měli Alamo a Dollar).
Výhodné je, že se jedná o rezervace, které neručíte kreditkou a ani je nijak dopředu naplatíte. Můžete si tedy udělat rezervací víc (různé druhy aut / datumy) a vybrat si tu, která vám bude vyhovovat.
Jako výhodnou možnost bereme, že v rámci tarifu dostanete veškeré pojištění bez spoluúčasti (můžete si za cca $4-6/den dokoupit roadside assistence) a to i s nádrží zdarma. Takže výsledná cena je pak minálně o nějakých $50-$70 nižší právě o projetý benzín. Na všech třech ostrovech využíváme služby této společnosti a jsme spokojeni. Ceny nám připadají v pořádku a není žádný problém.

Na Big Islandu, kvůli výletu na Mauna Kea, bereme Jeepa. Půjčení na 7dní vyjde na 350 USD (veškeré pojištění a první nádrž v ceně).



Verze auta je soft-top pro dva lidi. Jak to tedy vypadá? No místa je po málu, papírově se tam čtyři určitě vejdete, ale pokud nemáte sebou jenom plavky s ručníkem, tak se tam ve čtyřech soukat nechcete. Pokud máte sebou i kufry a krosny (nezůstaly na hotelu) tak na tuto verzi zapoměňte a poohlídněte se po větší (existuje i "dlouhá verze" jak s plastovou tak "tvrdou" střechou).
My jezdíme tak, že máme permanentně sklopené zadní sedačky a naházené naše věci. Snažíme (heh) se vytvořit na první pohled nepořádek, aby se nikomu nechtělo u bordelářů krást.
Auto ve verzi soft-top znamená, že má igelitovou střechu a bočnice. Do auta se tedy dostane kdokoli během minuty i bez použití síly (suché a normální zipy jsou vše co drží konstrukci na autě). Auto má sice dvě zamykatelné přihrádky (prostřední sloupek a klasická přihrádka u spolujezdce), ale je otázka zdali sem nejdou zloději jako první a zámeček prostě neotočí kuchyňským nožem tak jako tak).

Podtrženo a sečteno měli jsme o naše věci trochu strach. Sice jsme plánovaně nebrali nic drahého, ale přeci jen peníze, karty, tablet, telefony a foťák s kamerou by nás mrzeli. Naštěstí se nám nic neztratilo a nenarazili jsme na problém.

Samotné auto jezdí dobře, pokud nejste zvyklí na vyšší auto, tak ze začátku to docela houpe. Určitě si před jízdou zkontrolujte tlak v pneumatikách. Nevím jestli to byla náhoda, ale u dvou půjčených aut se nám stalo, že auto začalo hlásit nízký tlak. Což krom prudy s hustěním má za výsledek i zvýšenou spotřebu (u Jeepu to bylo okolo 4MPG), což taky nepotěší. Korektní spotřeba pak byla 22MPG.

Auto je pak čistokrevná 4WD se samostatnou "řadičkou" pro náhon všech kol (v "defaultu" jedete 2WD), takže se s nim nemusíte ani bát do terénu.

Na druhém ostrově mi Iveta zakázala půjčit Jeepa (že je prý dražší - cena oproti economy byla jen cca o 30 USD víc na ten týden) a žere více (tady beru, že economy (nejnižší třída v půjčovnách) auto žralo 30MPG oproti 22MPG Jeepa) a fasujeme nějakého Nissana. Má sice zamykatelný kufr a pevnou střechu, ale všechna romantika ta tam. Nakonec s ním na Maui ani moc nejezdíme, jelikož kamarádi, u kterých bydlíme mají větší auto, tak jezdíme spíš s nimi. Cena na pět dní byla 280 USD.

Na Oahu si chceme (ok já chci) vyzkoušet něco lepšího a bereme Mustanga v cabriu.


Auto samotné nádhera, i nás relativně baví stahovat a vytahovat střechu. Problém je opět s kufrem, který je kvůli prostoru pro střechu extra malý a jenom s vypětím sil a vyházením většiny věcí do stanu se do něj vejdeme.
Ale zase přijet na Sunset Beach v cabriu se taky počítá, no ne? Jízdní vlastnosti jsou podobné Nissanu, auto má totiž omezovač na 80MPH, což je docela peklo a ani sportovní režim to moc nezachrání. Ale zase souhlasíme s rčením Harlejářů, že se jezdí max 60kou a lépe pomaleji. Jinak to fakt fouká :) Auto pak na tři dny stálo cca 230 USD, což je docela pálka, ale zase Mustang (neříkal jsem to už?:) Jinak spotřeba opět kolem 22MPG.

Samotné ježdění po Hawaii je úplně v pohodě a pokud jste už v Americe někde jezdili, nebudete mít problém.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...