2. 8. 2008

29.-31.7.2008 – Lakes Entrance – Jervis Bay (Princes Highway)

Je deštivo, pobřežní cesta zatím nikde.. jen pole a pasoucí se kravičky. Přejíždíme hranice státu Victorie a Nového Jižního Walesu.

První noc pod stanem spíme v malém městečku Bega, kam jsme dorazili už po třetí hodině odpoledne – ponaučeni včerejškem jsme nechtěli trávit další noc v autě. Na noc se pěkně nabalíme, ale asi jsme se nabalili málo, protože když v 7 hodin vstáváme, tak jsou 3 stupně. Radši ani nevědět, kolik bylo v noci.

Zastavujeme se v městečku Narooma, kde je pěkný přístav. Voda je tu kupodivu nádherně čistá.

Dojíždíme do Huskissonu, do zálivu Jervis Bay, kde vaříme na BBQ s místními holuby – papoušky (Asi by se divili, kdyby věděli,že u nás se prodávají min. za dvacet tisíc a tady je střílí:) Je fakt, že budíček umí udělat docela hlasitý.). A pak oběd na nádherně bílé pláži.

Nacházíme kemp, který je přímo u pláže a jsme snad jediní, kdo staví stany. Jelikož spíme hned u moře a večer začíná dost foukat, parkujeme našeho Fordíka chytře za naše stany, abychom byli alespoň trochu v zákrytu. Spát chodíme kolem 7 večer, protože jakmile tady padne tma, tak vše utichá, lidé i auta mizí z ulic a bůh ví, kde všichni jsou, ale asi také spí… Druhý den my s Adamem ráno vyrážíme na výlet lodí za velrybami. Vyjíždíme ze zátoky a za chvíli spatřujeme delfíny. Předhánějí se s naší lodí a evidentně jsme pro ně taky atrakce. Velryby bohužel nikde. Zajíždíme s lodí k útesům, kde jsou schovaní tuleni. Škoda, že nemáme větší objektiv. Cesta zpět je kolem útesů. Velryby jsme sice neviděli, ale i tak to byl skvělý výlet.

Pája s Míšou zatím vyrazili do Jervis Bay National Park, kde se procházeli po 7 různých pláží a pak zašli i do zeleně. Odpoledne jedeme do Booderee National park, kde ještě před ním narážíme na našeho prvního a asi dvoumetrového klokana. Skočí do silnice a chvílí hopká před naším autem. Snažím se ze zadních sedaček vylovit foťák. Už ho vytahuju a jakoby to věděl, skočí zpět do roští. Jedeme k Cape St. George Lighthouse – k troskám majáku, který musel být zbourán z důvodu častých nehod lodí. Pokračujeme parkem na Murrays Beach (jiné pláže než s bílým pískem tu snad ani nenajdete) a přihopká k nám další klokan, tentokrát jen malej. Sledujeme ho, drží si odstup, ale neutíká a i nám pózuje:).

Ještě než padne tma, která je tu opravdu brzy (kolem 17:00), vyndáme naše kuchyňské náčiní a k večeři se vaříme těstoviny s vajíčkem a párkem. Než všechno sníme, padá pomalu tma a tak jdem jen 50m dál umýt všechno nádobí. Trocha těstovin zůstala v hrnci, tak se shodujeme, že je necháme na ráno do polévky. U dřezu jsme všichni 4. Holky myjí a utírají nádobí, kluci fungují jako držák, abychom nedávali čisté nádobí na špinavou zem. Když se vracíme ke stanům, kluci volají, ať jsme zticha a vyndáme rychle foťák. U našeho hrnce se zbytkem těstovin pobíhá malé zvířátko (viz foto) a kradeee z hrnce naše těstoviny na ranní polévku :) Fotíme a smějeme se, ale po chvilce nás humor opouští. Míša ho nejdřív krmí, ale nějak si na nás zvykl a je tak oprsklý, že se v klidu prochází přímo u našich stanů a nohou! Chceme už jít spát, ale klukům to nedá, tak ho chtějí vyplašit a začínají ho polévat vodou! Snad to pomáhá, tak zalézáme do stanů a jdeme spát. Tato noc je zatím nejteplejší, která nás ve stanu potkala :)