Aprílový den začínáme standardně ve 4ráno na
hlídce. Zjišťujeme, že předchozí hlídka toho asi moc s plachtami nedělala,
jelikož měli čas na pár aprílových žertíků – otočený zvon na baru, výměna
leštěnky na dřevo za vodu, stažení prostřední plachty ze stěžně a podobně :)
Zbytek dne se nese v klasickém plachtícím režimu. Jíst.Hlídka.Spát.Znovu.
Druhého dubna se přibližujeme na „dohled“ 300 nm k Tristanu. Bohužel nám
nepřeje počasí (tedy počasí samotné je super – máme okolo 17stupňů, ale větry
ne/vanou), takže jeden den strávíme zaparkovaní proti větru – tzv. Heave-too,
kdy jsou plachty natočeny proti sobě a vytvářejí tak jakousi kotvu, která by
nás měla +- udržet na místě. V této poloze pak čekáme na vítr směrem
k Tristanu, kam bychom měli doplachtit v neděli odpoledne.
Po celém
dni v driftu (ten den „ujedeme“ pouze 22nm) přichází trochu větrů, bohužel
nás záhy zase opouštějí a my musíme jet na motor. Stále jsme cca 170nm od
Tristanu.
Kapitán rozhoduje, že na původně plánovaný ostrov Nightingale se
nejede a jedeme rovnou na Tristan. Tam máme domluvené nějaké aktivity
(procházky a prohlídky), bohužel jakékoli větší aktivity (chtěl jsem jít na
rybaření, další chtěli vystoupat na tamní vrcholek s příznačným názvem
Peak) se nekonají, jelikož Tristanci slaví Velikonoce.
Dokonce kvůli nám ani
nechtějí otevřít internetovou kavárnu a máme se prý podělit o jedno PC v informačním
středisku. Tak zatím moc nevím co si o tom myslet. Aktuální plán je pak dojet
na Tristan v pondělí ráno a odpoledne už zase pelášit směr Cape Town. Tak
uvidíme jak to půjde a jak říkáme „we will see at sea“.
Žádné komentáře:
Okomentovat